Академія педагогічних наук України – щодо закінчення навчального року: рекомендації

 Згідно з результатами опитування вчителів, керівників закладів освіти, вивчення професійної та громадської думки, експертних висновків вчених НАПН України щодо завершення навчального року та проведення вступної кампанії 2020 р. в умовах дії загальнонаціонального карантину є усі підстави вважати, що запропонований Міністерством освіти і науки України сценарій є виваженим й достатньо аргументованим, а також таким, що відповідає вимогам Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту» та «Про повну загальну середню освіту».
По-перше, заслуговує на підтримку рішення МОН України про завершення навчального року на усіх рівнях повної середньої освіти (окрім 11–го класу) не пізніше 1 липня. Схвально сприймається рішення щодо скасування державної підсумкової атестації для 4-х та 9-х класів та здійснення атестації учнів за поточними оцінками.
По-друге, підтримується загалом й позиція МОН України щодо сценарію завершення навчального року в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.
Поряд з цим, на основі узагальнення великої кількості висловлених думок та експертних заключень доцільно сформулювати наступні пропозиції:
1) Пробне зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) за будь-яких обставин (щодо продовження або припинення карантину) провести в дистанційному форматі (такий досвід в Україні є, наприклад, в Івано-Франківському РЦОЯО);
2) Вступну кампанію у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти усіх рівнів відтермінувати до завершення карантину. На думку більшості експертів старт ЗНО і початок та завершення вступної кампанії має здійснюватися за “Другим сценарієм”, із двох розроблених МОН України. Але доцільніше вступну кампанію завершити не до середини жовтня 2020 р., а до 01 жовтня 2020 р., навчання ж перших курсів розпочати з 15 жовтня 2020 р.;
3) Завершення навчального року в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти:
а) для студентів закладів фахової передвищої та вищої освіти невипускних курсів навчальний рік завершити за чинними навчальними планами. Заліково-екзаменаційну сесію провести дистанційно із забезпеченням автентифікації здобувачів освіти;
б) для здобувачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти невипускних курсів навчальний рік завершити за чинними навчальними планами. Проміжну атестацію провести дистанційно (за можливості) із забезпеченням автентифікації здобувачів освіти. У разі неможливості її проведення дистанційно, відтермінувати та провести після завершення карантину;
в) практичну частину підготовки здобувачів освіти (лабораторні, практичні, виробниче навчання) організувати з використанням технологій дистанційного навчання. У разі неможливості її проведення дистанційно, відтермінувати та провести після завершення карантину;
г) проведення лабораторних, практичних занять та виробничого навчання після завершення карантину здійснити за ущільненим графіком, використовуючи для цього додатково 2-3 тижні, відведені для підсумкового контролю (літньої екзаменаційно-залікової сесії);
д) навчальні, виробничі або технологічні практики, які передбачають проходження їх на базі підприємств, організацій або установ, можуть бути перенесеними на наступний навчальний рік.
4. Для студентів випускних курсів переддипломну практику організувати за можливості дистанційно під безпосереднім керівництвом педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів освіти. У разі неможливості її проведення дистанційно, відтермінувати та провести після завершення карантину.
5. Захист дипломних (кваліфікаційних) робіт та державні іспити провести в дистанційному режимі. У разі неможливості проведення дистанційно кваліфікаційної атестації з подальшим отриманням документа державного зразка у закладах професійної (професійно-технічної) освіти відтермінувати її та провести після завершення карантину. Для цього необхідно внести відповідні зміни до робочих навчальних планів.
6. Для випускників магістратури закладів вищої освіти та наукових установ у 2020 р. єдиний державний кваліфікаційний іспит не проводити. А проведення єдиного вступного іспиту з іноземної мови для абітурієнтів магістратури перенести на вересень-жовтень 2020 р.

Прес-служба НАПН України
11:24 02.04.2020

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Чи може вчитель піти у відпустку отак посеред навчального року

Положення про батьківські збори

Привітання з отриманням дипломів “магістра”