Якісна підготовка вчителів – ключовий фактор, який вирішує, чи успішна буде освітня система, – Лілія Гриневич

Міністерство освіти і науки України бачить два пріоритетні напрямки співпраці з фінським Урядом в рамках реформи середньої освіти – зміна педагогічної освіти (загалом підготовка вчителів) та експертна оцінка нових освітніх стандартів.
Такі бажані напрямки співпраці окреслила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час спілкування з фінськими експертами. Зустріч відбулася в межах підготовки спільного україно-фінського проекту, спрямованого на забезпечення реформування системи середньої освіти в Україні.
«Ми розуміємо, що вчителі та їхня якісна підготовка – ключовий фактор, який вирішує, успішна буде освітня система чи ні. І під час реформування фінської системи особливий наголос робився саме на підготовці педагогів, тому ми очікуємо, що саме такий формат буде найбільш успішним», – зазначила Лілія Гриневич.
Щодо оцінки освітніх стандартів, міністр підкреслила, що зараз МОН майже закінчило роботу над новим стандартом для початкової школи, згідно з яким готуватимуться навчальні програми та матеріали для 1-4 класів Нової Української Школи.
«Нам потрібна експертна оцінка цього стандарту, навчальних програм, створених на його базі, та тих основоположних підходів, які ми в них закладаємо. Дуже важливо, щоб стандарт був якісно підготовлений, адже від нього залежить подальша підготовка інших документів», – додала міністр.
Фінські освітні експерти – Раїса Венелейнен і Кірсі Ліндроос – відзначили, що головні ідеї Нової Української Школи ґрунтуються на тих ідеях реформування, про які зараз говорить увесь світ.
«Ми впевнені, що наша продуктивна співпраця принесе хороші результати не лише для України, а й для Фінляндії. Адже чим більше історій успіху освітніх реформ, тим більше ми маємо можливостей вчитися один у одного. Хочу зазначити, що ми детально вивчили документи, що описують вашу реформу. Мушу сказати, що це дуже амбітний план, але саме це є майбутнє для освіти», – повідомила Раїса Венелейнен.
Міністр детально відповіла на всі запитання експертів, що стосувалися роботи української системи освіти. Йшлося і про роль інститутів післядипломної освіти, і про роль університетів, і про основні зміни в адмініструванні галузі.
Нагадуємо, що 4 жовтня 2016 року відбулася зустріч  Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич з Надзвичайним і Повноважним Послом Фінляндії в Україні паном Юхою Віртаненом.За результатами зустрічі було досягнуто домовленості та підтверджено готовність Фінляндії фінансувати проект, спрямований на забезпечення реформування системи середньої освіти в Україні.
У лютому 2017 р. фінська сторона обрала двох консультантів для ідентифікації проекту – Раїсу Венелейнен і Кірсі Ліндроос. Вони мають відмінні знання в освітній сфері, зокрема пані Венелейнен має багаторічний досвід роботи в Міністерстві освіти і культури Фінляндії на різних посадах.
Консультанти напрацюють проект документу, за яким здійснюватиметься подальша співпраця. Він повинен бути заснований на пріоритетах, зазначених в концепції Нової Української Школи. Основна увага буде зосереджена на реформах базової середньої освіти та професійної підготовки.
Інформує прес-служба МОН України

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Чи може вчитель піти у відпустку отак посеред навчального року

Положення про батьківські збори

Привітання з отриманням дипломів “магістра”