ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА ТА ВИКЛИКИ ПРАКТИКИ
24 – 27 квітня 2023 року відбулися тематичні курси педагогічних працівників та керівних кадрів освіти за темою «Використання інноваційних технологій навчання в освітньому процесі НУШ».
Науково-методичний супровід професійного зростання педагогічних працівників в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» має обов’язково з'ясувати питання: «Як зміна ролі та інновацій викладача, керівника закладу освіти, вчителя в умовах НУШ саме пов'язані з педагогікою партнерства і практики освітнього процесу?»
Саме реалізація Концепції передбачає поєднання двох важливих понять НУШ: освітній процес та використання інноваційних технологій навчання і розглядає їх на основі принципу довіри, без якого неможлива і педагогіка партнерства і доброчесність учасників освітнього процесу.Досвід проведення фахових та тематичних курсів засвідчив, що «Практики та засади педагогіки партнерства у процесі підвищення кваліфікації педагогічних ґрунтуються на взаємодії та співпраці викладачів, методистів, керівників закладів освіти і педагогів. Це і є інновацією тематичних курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників за темою «Використання інноваційних технологій навчання в освітньому процесі НУШ», а саме в створенні Хаба «Вітальня» (відповідальні доцент М. Семко, професор Н. Василенко), де всі учасники освітнього процесу рівноправні, об'єднані спільними цілями та втіленням принципів педагогіки партнерства та інноваційної практики в умовах НУШ.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgr97zteXVwFFhq6bG5nTgmzx1g31i-2h-T-mWuov3VO_s1u1Yg9cwfZrLMRZirMVraqjmrrynJvR4PanvMn7YFpjrdQ8xbNlNSUFskzLBgYTXv1DciFNcLkFhj4rcobgNrHSkIj5fXcXfUIUItX22K7Q9K7dqSilsFWDPnFmCePzm1uSyOO3IAQAspKg/w640-h308/Screenshot_19.png)
27 квітня 2023 року відбулась підсумкова конференція тематичних курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників за темою «Використання інноваційних технологій навчання в освітньому процесі НУШ» у форматі «Хабу «Вітальня»» кафедри та управління освіти. Основні питання, які планувались до розгляду:
1. Сутність інноваційних технологій в контексті НУШ.
2. Форми та методи використання технологічного підходу в освітньому процесі.
3. Проблеми застосування інноваційних технологій.
4. Перспективи та досвід використання інноваційних технологій
Хаб «Вітальня» кафедри управління та адміністрування має три сторінки, зміст яких формується на запит слухачів, які є сучасними викликами практики:
1. Сторінка «Професіонал».
2. Сторінка «Інноватор».
3. Сторінка «Практик».
Сторінку «Професіонала» відкрила доктор псих. наук, професор кафедри психології О.Шпортун , яка зосередилася на питанні «Психолого-педагогічний супровід організації освітнього процесу в сучасних умовах, зокрема і в умовах війни» . Відповіла на наступні запитання: як вчителю долучити учня 1-го класу до освітнього процесу в умовах війни? Проблеми роботи з батьками, чому вони виникають? Як підготувати батьків та учнів щодо виходу з дистанційного навчання на навчання офлайн?
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOa2ukiSJmnxl08kYcz6GxGSGOAlL56MiqoVtRSrB6viWhrpPwlrFbxqQgvYCnP5D--a-Hd5uVa2qcq45d_BuK0MoOi9IkObt_e-KYVhDh6xJuVBP58xHLVMpr8Inxl_LpfcaB0i3Nl8Rvm-ipzGq1CqLoKUOU37ATrP74d8Q7m63JK5sJ5kvVkiKASg/w640-h336/%D0%97%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%BE%D0%BA%20%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0%202023-04-27%20%D0%BE%2009.03.16.png)
1. Сутність інноваційних технологій в контексті НУШ.
2. Форми та методи використання технологічного підходу в освітньому процесі.
3. Проблеми застосування інноваційних технологій.
4. Перспективи та досвід використання інноваційних технологій
Хаб «Вітальня» кафедри управління та адміністрування має три сторінки, зміст яких формується на запит слухачів, які є сучасними викликами практики:
1. Сторінка «Професіонал».
2. Сторінка «Інноватор».
3. Сторінка «Практик».
Сторінку «Професіонала» відкрила доктор псих. наук, професор кафедри психології О.Шпортун , яка зосередилася на питанні «Психолого-педагогічний супровід організації освітнього процесу в сучасних умовах, зокрема і в умовах війни» . Відповіла на наступні запитання: як вчителю долучити учня 1-го класу до освітнього процесу в умовах війни? Проблеми роботи з батьками, чому вони виникають? Як підготувати батьків та учнів щодо виходу з дистанційного навчання на навчання офлайн?
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOa2ukiSJmnxl08kYcz6GxGSGOAlL56MiqoVtRSrB6viWhrpPwlrFbxqQgvYCnP5D--a-Hd5uVa2qcq45d_BuK0MoOi9IkObt_e-KYVhDh6xJuVBP58xHLVMpr8Inxl_LpfcaB0i3Nl8Rvm-ipzGq1CqLoKUOU37ATrP74d8Q7m63JK5sJ5kvVkiKASg/w640-h336/%D0%97%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%BE%D0%BA%20%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0%202023-04-27%20%D0%BE%2009.03.16.png)
До сторінки «Інноватор», за нашим проханням, долучилася зав. відділом ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Стречень Антоніна Володимирівна. Тема спілкування, яка була запропонована «Проблема застосування інноваційних технологій в організації освітнього процесу в умовах НУШ для дітей з особливими потребами». Комунікативний захід був організований таким чином, що слухачі були активні і відразу отримували відповіді на свої запитання.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3qAqQWoEN8mLbKJZpyZkJReyMLyXCzSIBkn0k07MDi04lQ9fqlgMcCb919PtPGOh1VJRLvOmaYeS5FGXUi0gXruYl7F6S7WD2PNYCpnauOTlTlxJMlrRPQUGpO5lcd3-2pFB3n_3EJ9TUT1NUuLcqjKHe-rrUvFbkttJiVG-7u_GnIFG1dfAkAEK8vA/w640-h308/Screenshot_8.png)
І, як підтвердження ефективності курсів, є колективна праця слухачів курсів, які відкрили сторінку хабу «Практика» та об’єднані компетентнісний потенціал учасників тематичних курсів шляхом використання власних інноваційних технологій навчання в освітньому процесі НУШ».
Педагогічний досвід таких педагогів просто вражає. А саме: Галина Снігур, Людмила Гуменюк, Тетяна Паламарчук, Людмила Паращук, Ірина Дорош, Любов Пташка та інші, додали до інноваційної скарбнички тематичних курсів відповіді на наступні запитання: мотивування учнів до навчання: який метод та прийоми найбільш ефективні? Правильна чітка інструкція виконання завдання, які прийоми мають ефективне значення саме у формуванні ключових компетентностей учнів в умовах НУШ? Як ефективно використовувати технічні можливості ресурсів дистанційного навчання для учасників освітнього процесу БЗСО? Гнучкість мислення вчителя як основа розвитку професійної компетентності вчителя: використання на практиці?
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3qAqQWoEN8mLbKJZpyZkJReyMLyXCzSIBkn0k07MDi04lQ9fqlgMcCb919PtPGOh1VJRLvOmaYeS5FGXUi0gXruYl7F6S7WD2PNYCpnauOTlTlxJMlrRPQUGpO5lcd3-2pFB3n_3EJ9TUT1NUuLcqjKHe-rrUvFbkttJiVG-7u_GnIFG1dfAkAEK8vA/w640-h308/Screenshot_8.png)
І, як підтвердження ефективності курсів, є колективна праця слухачів курсів, які відкрили сторінку хабу «Практика» та об’єднані компетентнісний потенціал учасників тематичних курсів шляхом використання власних інноваційних технологій навчання в освітньому процесі НУШ».
Педагогічний досвід таких педагогів просто вражає. А саме: Галина Снігур, Людмила Гуменюк, Тетяна Паламарчук, Людмила Паращук, Ірина Дорош, Любов Пташка та інші, додали до інноваційної скарбнички тематичних курсів відповіді на наступні запитання: мотивування учнів до навчання: який метод та прийоми найбільш ефективні? Правильна чітка інструкція виконання завдання, які прийоми мають ефективне значення саме у формуванні ключових компетентностей учнів в умовах НУШ? Як ефективно використовувати технічні можливості ресурсів дистанційного навчання для учасників освітнього процесу БЗСО? Гнучкість мислення вчителя як основа розвитку професійної компетентності вчителя: використання на практиці?
Кафедра управління та адміністрування дякує всім учасникам тематичних курсів ПК за створення умов щодо реалізації педагогіки партнерства в результатах впровадженні інноваційних технологій в освітній процес НУШ. Особлива подяка за участь професору О. Шпортун та зав відділом А. Стречень.
01.05.23
Відповідальні за курси М. Семко, Н. Василенко
Коментарі
Дописати коментар