Перевантаження післядипломної освіти: зміни формату


Гостини сімейної школи «АІСТ»
Слухачі курсів ПК КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», методисти (районних) міських методичних кабінетів (центрів) 13.12.2017 року на запрошення міського методичного кабінету м. Вінниці, Вінницької приватної сімейної школи «НВК «Школа АІСТ»: Центр розвитку дитини – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» відвідали та доторкнулися до щоденного життя сімейної школи «АІСТ» з метою ознайомлення реалізації концепції нової української школи та заходів закону України «Про освіту» на практиці.
У закладі освіти нас гостинно вітали учні та вчителі,  голова Попечительської ради школи, засновник «АІСТу», Степаненко Л.К., директор - розпорядник Казьмірук І. Й., методист  з навчальних дисциплін (суспільні дисципліни)   Маліцька К.П.
У ході роботи слухачі мали змогу ознайомитись з організацією освітнього процесу з учнями, в якому використовуються елементи системи Монтессорі. Гості взяли активну участь у проведенні ритмічних вправ з дошкільниками. А також відвідали заняття з англійської мови та елементарним музикуванням за системою Л. Виноградова у стартовій школі та основної школі.
Щоб вижити,  нам треба себе перевершити
Степаненко Л.К. http://aist.vn.ua/about/uchitelya_ob_aiste/
Цей вислів було закладено  в основні положення майбутньої концепції сімейної школи «АІСТ»: -    спочатку люби, потім учи;  -    добра освіта – ненасильницьким шляхом, який є актуальним сьогодні в концепції нової української школі. Заходи формування внутрішньої  системи забезпечення якості освіти  (частини 3 статті 41 закону України  «Про освіту») створювалися вже в школі впродовж 27 років. А саме як вони поєдналися у сімейної школі «АІСТ»:
           стратегія (політики) та процедури забезпечення якості освіти. … «Історія майбутнього з освітньої політики  сімейної школи «АІСТ». Всього 10 років. Історична мить. І ці слова найкраще відображають перше десятиліття життя школи “АІСТ” та освітню політику сучасного навчального закладу закладу: «Школа стартувала 1 вересня 1990 року в іншій країні, в іншій суспільно-економічній формації і розвивалась на перехресті сучасного світу. Ми відразу відкинули радянський традиційний погляд на дитину та на школу, і це допомогло нам подолати труднощі перехідного періоду. Засновниками школи стали кілька сімей. З’явившись як сімейна школа за способом  організації, “АІСТ” став сімейною школою за духом, адже саме сім’я з її традиціями, історичними коренями і основою є моральним стержнем школи. ...».  Під таким заголовком преса представила тези доповіді голови комісії з освіти ЮНЕСКО Жака Делора про освітню політику майбутнього сімейної школи;

           система та механізми забезпечення академічної доброчесності.«Щоб вижити, нам потрібно перевищити себе. Ми своєю професією покликані бачити зорі не тільки відображеними у калюжах. Тоді реальністю стануть пріоритети, які визначені Міністерством освіти і науки: -    вивчення англійської мови; -    комп’ютеризація; -    розвиток психологічної служби на основі демократизації і відродження національної культури. Вся організація і зміст шкільного життя в “АІСТі” спрямовані на виконання цього завдання шляхом надання якісних прозорих освітніх послуг учням за кошти їх  батьків….» [Ел.доступ: http://aist.vn.ua/about/ofitsialnaya_kontseptsiya_/];

           оприлюднення критеріїв, правил і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників. «У цій новій реальності вчителю дуже важливо прищепити учню думку, що хаотична інформація – це  ще не знання. Для здобуття знань необхідно трудитися, потрібні вольові зусилля, впертість, серйозна праця над собою. В умовах перенасичення інформацією педагоги школи приділяють особливу увагу освіті у сфері самопізнання, забезпеченню фізичного і психічного здоров’я, екології та вчать цьому дітей, прищеплюють їм смак до освіти протягом усього життя, щоб спокійно приймати зіткнення з ним»… [Ел.доступ: http://aist.vn.ua/about/uchitelya_ob_aiste/];

           оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти.
     Професійні портрети керівників сімейної школи «АІСТ»:
           «Голова Попечительської ради школи. Засновник “АІСТу, Степаненко Л.К.”. Її  поява завжди вселяє спокій і впевненість у тому, що будь-які проблеми можна вирішити. Це керівник, якого не бояться, а поважають. Вона – посол і дипломат нашої школи, який з гідністю представляє  “АІСТ” на різних рівнях – від міського до міжнародного»...[ http://aist.vn.ua/about/uchitelya_ob_aiste/].
           Директор-розпорядник Вінницької  приватної сімейної школи «НВК «Школа АІСТ»: Центр розвитку дитини – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» (Казьмірук І.Й.) З відгуків випускників: Ігоря Йосиповича обожнює вся школа, кожен учень, кожен вчитель і кожен батько! Всіх вражає його багатогранність і те, як творчо він підходить до всього, за що береться, а береться він за все: від спорудження своїми руками будиночка для дитячого майданчика до викладання хімії, від роботи з документами до постановки спектаклів. Коли він веде свято, його всі слухають з усмішками, це завжди так було! Ще пам'ятаю смішний випадок: колись, давним-давно, Ігорю Йосиповичу довелося чергувати в школі ночами, і він писав свої записи в журналі нічних чергових у віршах, а ми вранці поспішали до школи раніше і гуртом читали ці вірші вголос! Хімія – дуже складний предмет, але в устах Ігоря Йосиповича вона ставала приємною і цілком зрозумілою, хоча б тому, що його завжди приємно слухати і ми намагалися вчити і робити домашні завдання, тому що ніхто не хотів його засмучувати. Чудовий стимул!»… [http://aist.vn.ua/co-workers/id10/] ;
            забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів. …«У цій новій реальності вчителю дуже важливо прищепити учню думку, що хаотична інформація – це  ще не знання. Для здобуття знань необхідно трудитися, потрібні вольові зусилля, впертість, серйозна праця над собою. В умовах перенасичення інформацією педагоги школи приділяють особливу увагу освіті у сфері самопізнання, забезпеченню фізичного і психічного здоров’я, екології та вчать цьому дітей, прищеплюють їм смак до освіти протягом усього життя, щоб спокійно приймати зіткнення з ним. Ми не зможемо змінити суперечності сучасного світу: -    індивідуальність у мультикультурному суспільстві; -    зіткнення короткочасних і довготривалих завдань; -    постійно актуальний конфлікт між духовним і матеріальним світом; -    між шквалом інформації та можливістю її засвоїти. Але ми можемо підготувати дитину до їх сприйняття» [ Сайт: aist.vn.ua];
                     забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти. «Школу ми розуміємо не як конвеєр, коли дитина як певна конструкція повинна у чітко відведений час отримати певну деталь, і педагог цю деталь вкручує, вмонтовує, а як садок, де кожна квітка, завдяки ретельно продуманому доглядові, розквітає природньо і яскраво, і у кожного є шанс використати всі свої можливості. Тоді сума ЗУН стає не ціллю шкільної освіти, а методом оптимального розвитку індивідуальних здібностей дитини до творчості, пізнання світу, де зміни відбуваються надто швидко, інформація і доступ до неї постійно збільшується». [ Сайт: aist.vn.ua];
                     створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування. …..«Концепцію сімейної школи «АІСТ» схвалила Академія Педагогічних наук України. Як тільки було затверджено нормативну базу, Президіум АПН  прийняв відповідне рішення, і “АІСТ” став експериментальним майданчиком щодо створення нового освітнього середовища, зокрема і інклюзивного. Школу ми розуміємо не як конвеєр, коли дитина як певна конструкція повинна у чітко відведений час отримати певну деталь, і педагог цю деталь вкручує, вмонтовує, а як садок, де кожна квітка, завдяки ретельно продуманому доглядові, розквітає природньо і яскраво, і у кожного є шанс використати всі свої можливості, а заклад створити умови для цього кожному учаснику освітнього простору».... [Сайт: aist.vn.ua].
                     інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти. «Організаційна структура сімейної школи «АІСТ. У школі практикується демократизація процесу управління (співпраця, аналіз, колективна відповідальність). За таким принципом працюють наступні структури:
o        Рада засновників
o        Рада директорів
o        Учительська колегія
o        Команди класів
o        Творчі проектні команди
o        Рада батьків
 Любов Костянтинівна Степаненко 
 “Поява школи викликана нашим бажанням учити дітей комплексно, не поспішаючи. Вчити так, коли педагог апелює не лише до розуму учнів, а й до їхньої духовності, фантазії, образного пізнання навколишнього світу, сіє зерно практичних навичок.”
(з інтерв’ю кореспонденту газети “Вінницька правда” від 16 травня 1991 року).
Результат:  Приватна школа «АІСТ» у Вінниці є сучасним українським закладом освіти та Асоційованою школою ЮНЕСКО.
Підсумки завершення практики були обговорені на конференції з актуальних питань розвитку  змісту освіті на Вінниччини. Партнерське коло дня сприяло обміну  думок з досвіду організації змісту науково-методичної роботи в навчальних закладах області, кожний учасник мав можливість висловити свої враження, побажання з приводу побаченого. Методист міського методичного кабінету   Маліцька К.П.  привернула увагу  до  ППД нормативно-педагогічного забезпечення освітнього процесу м. Вінниці: інноваційні навчальні плани та програми.  Дякуємо міському методичному кабінету м. Вінниці та педагогічному колективу НВК «АІСТ», що були разом в обговоренні  освітніх питань сьогодення. Бажаємо творчих успіхів сімейної школі «АІСТ».

       

Ми в класі викладання навчальних предметів за методикою системи Монтессорі












Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Чи може вчитель піти у відпустку отак посеред навчального року

Положення про батьківські збори

Привітання з отриманням дипломів “магістра”