Проведено круглий стіл «Опорна школа: технології створення та управління»

Опорна школа – це      найбільший     та     найпотужніший навчальний заклад, що дає середню освіту, в певній місцевості.
12 січня 2018 року у Комунальному вищому навчальному закладі «Вінницька академія неперервної освіти» відбувся круглий стіл «Опорна школа: технології створення та управління».
До участі були запрошені всі бажаючі. Прибули начальники  управління відділів освіти ОТГ й райдержадміністрації, керівники опорних  шкіл й керівники, які створюють опорні школи та які планують це зробити. Обговорення відбувалася  за такими напрямами:
1. Шляхи вдосконалення інформаційної взаємодії міської влади з громадськістю, відповідно до сучасних демократичних вимог. Зміцнення партнерських відносин між органами влади та громадянами. Опорна школа: за та проти.
2. Нові ефективні підходи до створення опорної школи: алгоритм дій.
3. Новітні технології та інформаційні ресурси як важливий інструмент залучення партнерського кола до управління опорною школою.
Взяли участь в обговоренні заступник директора Департаменту освіти і наук Вінницької ОДА Олена Чорна, головний спеціаліст  відділу середньої освіти Департаменту освіти і наук Вінницької ОДА Олександр Лемещенко; завідувач кафедри управління та адміністрування, доктор педагогічних наук, професор  Надія Василенко; зав. відділом управління освітою;  начальники управлінь освітою та керівники закладів освіти. Відбулася цікава професійна розмова, кожний учасник круглого столу мав можливість і висловитися, і отримати важливу інформацію щодо управління  опорною школою.
Роздуми… 
1. ОПОРНА ШКОЛА – ХТО ЗА, ХТО ПРОТИ І ЯКА ЇЇ РОЛЬ В МАЙБУТНЬОМУ ДІТЕЙ?
2. Якщо відбувається зменшення чисельності учнів, чи відбувається і зниження результативності»?
3. Зекономити з опорними школами не вдасться, адже з’являться нові видатки – нові шкільні автобуси, витрати на паливо, зарплату водіям й інші супутні витрати. Але такі опорні школи створюються, щоб дати дітям якіснішу освіту?
4. У МОН впевнені, що процес створення опорних шкіл триватиме десь 6 років, але це реальний спосіб зробити сильну середню школу в країні.
5. ОПОРНІ ШКОЛИ – ЧЕРГОВА ПРОФАНАЦІЯ РЕФОРМИ ТА/АБО НОВА КОРУПЦІЙНА СХЕМА?
6. СТВОРЕННЯ ОСВІТНІХ ОКРУГІВ ТА ОПОРНИХ ШКІЛ – СПРОБА НАБЛИЗИТИСЯ ДО РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ?
. ….Виходом з такої ситуації є створення опорних шкіл, де  діти можуть отримати якісні знання, аніж в неповних класах нинішніх навчальних закладів?
Офіційна точка зору заступника директора Департаменту освіти і науки ВОДА Олени Чорної:
¡  «Ідея створення опорних шкіл є на сьогодні актуальною, оскільки загострюється проблема фінансового, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення функціонування малокомплектних шкіл, а також інших проблем забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей та молоді, що проживають у сільській місцевості. Проте проблеми створення і функціонування опорних шкіл потрібно розглядати у контексті всієї реформи освіти нової української школи відповідно до Закону «Про освіту»... 

Загальна інформація про опорні школи Вінниччини  Олександра Лемещенко, головного спеціаліста відділу загальної середньої та дошкільної освіти Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації:
Створено опорні школи:
з/и
Район
Назва опорної школи в ОТГ, кількість і назва філій (підвіз із сіл, де закрито школи)
Назва опорної школи в районі, кількість і назва філій (підвіз із сіл, де закрито школи)
1.
Оратівський
ЗОШ І-ІІІ ступенів смт.Оратів (з 3 філіями)
2.
Іллінецький
1. Іллінецький НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів — гімназія № 2»
(з 2 філіями)
2. ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 (з 3 філіями)


2. Дашівська ЗОШ І-ІІІ ступенів (з 3 філіями)

3.
Барський
Барський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. №2 гімназія (з 1 філією НВК «ЗНЗ - ДНЗ»)

4.
Чернівецький
Бабчинецька СЗШ І-ІІІ ст. (з 2 філіями)

5.
Бершадський
Джулинська ЗОШ І-ІІІ ст. (з 2 філіями)

6.
Піщанський
ЗОШ І-ІІІ ст. с. Студена (з 1 філією НВК «ЗНЗ - ДНЗ»)

7.
Немирівський
Немирівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 - ліцей» (з 2 філіями)

8.
Т омашпільський
НВК «Томашпільська ЗОШ І-ІІІ ст. - гімназія» (з підвезенням учнів із 3 сіл)

9.
Хмільницький
ЗОШ І-ІІІ ст. с. Уланів (з 5 філіями)
10.
Липовецький

Лукашівська ЗОШ І-ІІІ ст. (з підвезенням учнів із 3 сіл)
Разом
10 (з 22 філіями)
2 (з 5 філіями)


Процедура створення та управління опорними школами  Надії Василенко, д. пед.н., професора, зав. кафедрою управління та адміністрування

      З досвідом роботи щодо автономії опорної школи в ОТГ поділився директор НВК «Томашпільської  ЗОШ І-ІІІ ст.гімназія» Павло Антонишин. 

Відповів на запитання щодо організація освітнього процесу в опорної школи ОТГ:
1.Чи може існувати філія, в якій навчається 17 учнів 1-9 класів?
2. Якою буде максимальна наповнюваність класів-комплектів у початковій школі?
3. Чи є обов’язковим в опорній школі наявність 360 учнів? Чи може бути менша кількість?
4. Чи має право директор опорного закладу переводити учнів філії до опорного закладу при зменшенні (або недостатній кількості) учнів в класах в опорному закладі?
5. Чи може школа, яка знаходиться у місті бути опорною ?
6. Яким чином кількість учнів, що підвозяться, впливає на визначення школи як опорної?

      На запитання щодо практики   створення опорної школи  відповіла директор ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Оратів Оратівської  ОТГ Лариса Пташник:
1. На підставі яких документів діє опорний заклад та його філії?
2. Чи розроблено положення та типові штатні нормативи для філій опорних шкіл?
3. Який статус матимуть навчальні заклади, які не входять до освітнього округу?
4. Чи буде дошкільний навчальний заклад філією опорного закладу?
5. Чи змінюється статус опорної школи при зменшенні кількості філій або їх ліквідації за відсутності контингенту учнів ?
6. При створенні опорної школи,  яка  буде назва  філії та посада директора філії?

Джулинську опорну ЗОШ І-ІІІ ст. в ОТГ  Бершадського району представляла начальник відділу освіти та культури і спорту  Руслана Руденко. Вона зазначила  інформаційний напрям у роботі ОТГ та надала відповіді на основні запитання. 

Опорні школи в умовах ОТГ
1.Якщо опорний заклад знаходиться у підпорядкуванні ОТГ, чи можуть до складу округу входити філії, які знаходяться у підпорядкуванні районної ради?
2. При створенні опорного навчального закладу освітнього округу ОТГ чи є обов`язковою умовою: 1. наявність як мінімум трьох філій; 2.  чи вважається філією опорного закладу НВК без контингенту учнів початкової школи 3.  кількість учнів опорного закладу як правило становить не менше 360 осіб без урахування філій, чи може бути опорною школою заклад з кількістю учнів 200 осіб без урахування філій;4.  чи обов’язковою є наявність в опорній школі двох класів у кожній паралелі вище 4 класу?
3.Якщо остаточне створення ОТГ заплановано на жовтень, а разом з тим і визначення опорних шкіл та філій то якою буде процедура ознайомлення педагогічних працівників щодо педагогічного навантаження на 2016-2017 навчальний рік?
4. На які нормативні документи спиратися при введенні до штатного розпису школи посади вчителя-логопеда або відкриття логопедичного пункту в обєднаній територіальній громаді ?
5. В ОТГ оголошено конкурс на заміщення вакантних посад у відділ освіти ОТГ. Чи може сільський голова за результатами конкурсного відбору призначити керівника і головних спеціалістів відділу освіти ОТГ?
Начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної  ради Іллинецького району  Ольга Долгова  обозначила відповіді на  коло питань за темою: «Автономія та самостійність опорної школи»:
1.При створенні опорної школи, який законний механізм звільнення із шкіл-філій та набір в опорну школу педагогічних кадрів?
2. Ким призначається директор опорної школи (конкурсна основа, органи місцевого самоврядування ОТГ чи районним органом  освіти згідно Закону України “Про загальну середню освіту”)?
3. Якщо остаточне створення ОТГ заплановано на жовтень, а разом з тим і визначення опорних шкіл та філій то якою буде процедура ознайомлення педагогічних працівників щодо педагогічного навантаження на  навчальний рік?
4. Які основні нормативно-правові акти необхідно використовувати при оплаті праці працівників відділу освіти ОТГ?
5. Як розраховуватись заробітна плата директора опорної школи, завідувачів філій?

А також надала відповіді на запитання:
«Фінансова самостійність опорної школи»
1. Просимо уточнити кількість бухгалтерів опорного закладу, в якому навчається більше 600 учнів, працює 50 педагогічних працівників та 20 осіб технічного персоналу. Округ має 2 філії та 2 заклади, які є юридичними особами.
2. Які основні нормативно-правові акти необхідно використовувати при оплаті праці працівників відділу освіти ОТГ?
3. Чи в опорному закладі обов’язково має бути окрема бухгалтерія?
4. Надайте будь ласка роз’яснення щодо процедури передачі залишків освітньої субвенції, які склалися на 01.01.2016 року, з районного бюджету до бюджетну ОТГ (при передачі навчальних закладів зі штатними одиницями на баланс громади). (п. 8 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам Постанови КМУ 14.01.2015 № 6)

Учасники круглого столу прийшли до спільного висновку. Ідея створення опорних шкіл є на сьогодні актуальною, оскільки загострюється проблема фінансового, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення функціонування малокомплектних шкіл, а також інших проблем забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей та молоді, що проживають у сільській місцевості. Поряд з тим, проблеми створення і функціонування опорних шкіл потрібно розглядати враховуючи особливості як реформи освіти, так і реалізації реформи децентралізації влади загалом.

У цьому контексті повідомляємо, що Комунальний вищий навчальний заклад «Вінницька академія неперервної освіти» здійснює підготовку фахівців за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування». Об’єктом вивчення спеціальності є вся сфера публічного управління та адміністрування, а цілями навчання - підготовка фахівців, здатних використовувати набуті компетентності з публічного управління та адміністрування в межах професійної діяльності в умовах реформування влади в Україні. Отримані знання сприятимуть керівникам у вирішенні стратегічних завдань розвитку громад, органів, установ та організацій, з урахуванням комплексу зовнішніх і внутрішніх факторів впливу та тенденцій розвитку в сучасному конкурентному середовищі.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Чи може вчитель піти у відпустку отак посеред навчального року

Нормативно-правова база 2020-2021

Абітурієнту