До 25-річчя гуманітарно-естетичного колежу №29 м. Вінниці
ПРОФІЛЬНА ОСВІТА: ДОСВІД, ТЕХНОЛОГІЇ, ПРАКТИКА
Упровадити профільну школу до 2027 року — завдання МОН, яке маємо виконати що швидше, то ліпше. Щоб від швидкості не постраждала якість, маємо усвідомити суть профільної освіти. Профільна освіта — явище в освіті не нове, проте не всеохопне. Часто стикаємося і з проблемою формальної профілізації старшої школи, в основі якої — інтереси вчителя, батьків, а не учня. Тож і виходить, що навчання в так званих профільних класах не дає учням ґрунтовних знань та практичних навичок. А далі що? Далі вони шукають репетиторів, які заповнюють прогалини в знаннях.
Тому організувати ефективну профільну школу — одне з пріоритетних завдань не тільки НУШ, але і керівників ЗЗСО. Заклади освіти можуть мати освітні програми профільної середньої освіти за академічним та/або професійним спрямуванням (п. 7 ст. 12 Закону “Про освіту”).
Тому завданям у 1997 році гуманітарно-естетичного колежу №29 м. Вінниці було зазначено — створити організаційно-педагогічні умови, щоби реалізувати індивідуальні освітні траєкторії, забезпечити педагогічний супровід для побудови індивідуального освітнього маршруту. Індивідуальний освітній маршрут ми прокладали за напрямами профілізації. Ними були профілі: суспільно-гуманітарний, технологічний, художньо-естетичний, природничо-математичний, спортивний.
Через індивідуальну освітню траєкторію реалізовували принцип варіативності навчання, тобто учні можуть вибирати профіль, предметні курси за вибором, курси загальнокультурного розвитку, гуртки, платні послуги, індивідуальні консультації, послуги додаткових освітніх ресурсів, які надають заклади освіти міста, творчі, дослідницькі роботи, проєкти, засоби оцінювання освітньої діяльності, строк їхньої реалізації, громадську діяльність у закладі освіти та поза його межами.
Перспектива сучасної профільної освіти в умовах НУШ. Старша профільна школа стане обов’язковою для тих, хто здобуватиме повну загальну середню освіту за професійним та академічним спрямуванням. Вона орієнтоване на те, що здобувачі освіти одержуть професію або продовжуватимуть навчання на вищих рівнях освіти.
Сьогодні в честь 25-річчя гуманітарно-естетичного колежу №29 м. Вінниці ми представляємо історію та досвід такого унікального закладу освіти .
63 роки тому в районі Мурів відпливла від берега і помандрувала у далеке плавання Вінницька середня школа №29. 63 роки – це багато чи мало? Якщо за історичними вимірами, то це досить коротка відстань. А з погляду життя людини – це значний термін, адже за ним не одне покоління педагогів і учнів, які залишили стіни рідної «альма-матер». Завдяки силам, енергії, ентузіазму вчителів зі стін школи вийшли майстри своєї справи, прекрасні та талановиті люди, які своєю працею принесли славу рідній 29-ій школі, місту й Україні.
Згодом Рішенням 11-ої сесії Вінницької міської ради народних депутатів 22 скликання від 31 жовтня 1997 року загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №29 було реорганізовано шляхом перетворення її в навчально-виховний комплекс: загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів – гуманітарно-естетичний колеж № 29.
Емблема колежу – Синій птах як символ Миру, щастя, істини, добра, символ сенсу буття і всемогутності людини.
Профілі закладу: гуманітарний, художньо-естетичний, суспільно-гуманітарний, природничо-математичний.
Родзинки колежу: зразковий дитячий хор, зразковий хореографічний ансамбль «Віночок», вокальний ансамбль «Роксолана», студія поетів-початківців «Світло поетичних зірок», студія вокального співу, театральна студія, студія бального танцю «Ніка», студія естрадного танцю, музична школа, ізостудія «Палітра».
У школі створено працездатний колектив вчителів з достатнім професійним і творчим потенціалом, діє учнівський парламент, який є підтримкою педагогічному колективу школи і рушійною силою освітнього процесу. Школа має реальні підтвердження успіхів своєї праці в багатьох напрямах. Школа багата своїми традиціями, що були започатковані учнями, вчителями і батьками.
Під крилом Синього Птаха народжувалися і зростали таланти: співаки та танцюристи, математики та поети, спортсмени та журналісти. А освітній простір закладу є продовженням аури добра, де учень знаходить підтримку і всебічний захист.
Коментарі
Дописати коментар